Slide background

Hørebogen

Arbejdsark: CI og kommunikationsteknisk udstyr

Copyright MED-EL

Idéliste til samtale/spørgsmål

Vælg relevante spørgsmål til arbejdsarket i barnets/elevens hørebog. Nedenstående spørgsmål er forslag. Slet eller supplér efter behov. Spørgsmålene er målrettet børn/elever med CI og kommunikationsteknisk udstyr.

Kommunikationsteknisk udstyr i hjemmet
  • Hvor har du ekstra udstyr derhjemme? Hvad bruger du det til?
  • Kan du fortælle om de programmer i dine CI-apparater, der passer til udstyret?
  • Hvad bruger du det til?
  • Kan du fortælle om tidspunkter, hvor det er godt at bruge udstyret?
  • Kan du fortælle om tidspunkter, hvor det ikke er godt at bruge det?
  • Har du prøvet at lytte i kommunikationsteknisk udstyr sammen med andre, der også bruger det? Hvordan er det?
Kommunikationsteknisk udstyr i skolen/børnehaven
  • Hvad kan du fortælle om udstyret – hvordan fungerer det?
  • Hvilke programmer i dine CI-apparater passer til udstyret?
  • Hvornår bruger du udstyret?
  • Hvornår hjælper det dig? Hvornår er det besværligt?
  • Kan du selv koble dig væk fra/ud af det tekniske udstyr?
  • Hvis der bruges elevmikrofoner: Hvem har ansvaret for at dele dem rundt?
  • Hvem har ansvaret for opladning?
  • Er de andre gode til at bruge udstyret (lærermikrofoner og elevmikrofoner)?
  • Hvad synes de andre om at bruge det? Ved du det? Hvad tror du, de synes om at bruge det?
  • Hvem taler du med om udstyret – og hvordan det fungerer?
  • Hvad vil du gerne have, at de skal gøre for at bruge det på den bedste måde?
  • Hvad vil du gerne have, de andre skal vide?

Film om kommunikationsteknisk udstyr

Spol 2 minutter og 15 sekunder ind i filmen. Her kan du lære om forskellige typer af kommunikationsteknisk udstyr. Filmen er produceret af norske HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) og har norske undertekster.

Når du klikker på billedet, åbner filmen i YouTube.

Hent arbejdsark

Copyright MED-EL