Snak med barnet/eleven om, hvordan det er lettest at høre og huske. Snak med barnet/eleven om, hvad det er muligt at gøre og sige for at kunne følge med.
Forberedelse af aktiviteter giver mulighed for:
Efterbehandling af aktiviteter giver mulighed for:
Det kan være en god idé at støtte med billeder, tekst og konkrete materialer.
Når du klikker på billedet, åbner animationen i YouTube.
For at trække tråde til hukommelse:
Hjemmeproduceret filmoptagelse eller billedmateriale (fotos) kan danne udgangspunkt for samtale om, hvilke lyde der er forskellige steder.
Kan man sige:
Hvad gør de andre, hvis man siger det?
Hvad gør du selv for at få gentaget?
I reparations- og kompensationsstrategier tænkes de aktiviteter, der foregår i arbejdshukommelsen for at fastholde opmærksomhed på det emne/den aktivitet, barnet er i gang med, samtidig med at erfaring og viden lagres i langtidshukommelsen.
Det anses for en kompetence, at disse strategier bruges og mestres og indgår i copingstrategier.